czwartek, 4 lutego 2016

Przepis na pączki_2

W ubiegłym roku piekłam pączki z ziemniakami - były pyszne, przepis tutaj, a w tym roku postawiłam na klasyczne pączki.
Przepis zaczerpnęłam z bloga BaBy w kuchni klik i wyszły wspaniałe.

pączki_tłusty czwartek



Przepis - lekko zmodyfikowany

1 kg mąki
15 dkg drożdży świeżych
2 szklanki mleka
8-10 żółtek
20 dkg cukru
20 dkg masła
kieliszek spirytusu / octu
1 cukier waniliowy
smalec do smażenia lub PLANTA
marmolada twarda, powidła
cukier puder do posypania

Drożdże rozrobić z cukrem, mlekiem, mąką (po łyżce) i odstawić do wyrośnięcia.

Najpierw sklarować masło, żeby zdążyło wystygnąć. Utrzeć żółtka z cukrem i cukrem waniliowym, dodać mleko, wymieszać i wylać do mąki (dobrze jest ją ogrzać nieco). Wymieszać. W dalszej kolejności, nie przerywając mieszania, dodawać wyrośnięte drożdże, spirytus (ocet), masło. 
Wyrabiać tak długo, aż ciasto będzie dobrze odchodzić i przestanie się świecić. Odstawić do wyrośnięcia, niech podwoi objętość.

Formować pączki, a gotowe odłożyć jeszcze na chwilę do wyrośnięcia.

Smażyć na rozgrzanym tłuszczu, na średnim/małym ogniu.

Usmażone pączki ułożyć na papierowym ręczniczku, po chwili oprószyć cukrem pudrem. 
Z tej porcji wyszło mi 40 sztuk.

I nic więcej do szczęścia nie trzeba :)

A jak Wam minął Tłusty Czwartek?

Gosia




3 komentarze:

  1. Wyglądają bardzo smakowicie, palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pysznie wyglądają!!! Ja nigdy sama nie robiłam:( Muszę kiedyś spróbować:) Pozdrawiam))

    OdpowiedzUsuń
  3. Smacznie się U Ciebie zrobiło...mniammm...za pączkami nie przepadam ale w tym wyjątkowym dniu skusiłan się...pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń

Ciszę się, że do mnie zaglądasz. Dziękuję za komentarz